МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПЛАНЕТЕ ЗЕМЉЕ

Ученици I1, I2, I4, III2 заједно са својим учитељицама су обиљежили Дан планете Земље

Фото

УЧЕНИЦИ СУ БОГАТСТВО НАШЕ ШКОЛЕ

Улога умјетности је да уједини, обрише међусобне разлике, освијести посматрача и “натјера”га на размишљање. Управо такви су ликовни радови наше ученице коју су одавно превазишли и број њених година и оквира школе.Ања Савић је ученица 7. разреда,одличан ђак и сјајан друг који је увијек спреман да подржи и помогне другарима и неко ко надасве воли умјетност. Као саставни дио културе, умјетност има и велику улогу у дефинисању нашег идентитета и чувања тренутака који су дио наше историје. Управо из тог разлога представљамо рад који је посвећен обиљежавању Страдања и сјећања на невино страдале жртве у концентрационом логору Јасеновац са којим је Ања учествовала на конкурсу РПЗ-а, а подршка школе и наставника талентованим и даровитим ученицима наше школе је свакодневна.

Фото

РАДИОНИЦЕ “У сусрет Васкрсу”

Ученици I-2, II-2 из Централне школе, I,II и IV разреда ПШ Ножичко и ученици II, III и IV разреда ПО Повелич су били вриједни и заједно са својим учитељицама реализовали радионицу “У сусрет Васкрсу” Фото

СВЈЕТСКИ ДАН ВОДА

22.3.2023. године Ученици I-2 су обиљежили Свјетски дан вода и том приликом научили колико је вода важна за сва жива бића. Такође су научили како воду штитимо од загађења и на који начин је штедимо. Фото

СРПСКИ ЈЕЗИК: “20 000 миља под морем”

Да часови могу бити права авантура у којој се нађемо у улози малих истраживача, доказ су ученици VI4 разреда који су на занимљив начин реализовали час српског језика на којем су обрадили лектиру „20 000 миља под морем“. Занимљиво путовање професора Аронакса и Неда Ланда у подморници капетана Нема, ученици су доживјели као авантуристичку пустоловину морским дубинама. Све љепоте морског дна као и опасности које те љепоте носе, ученици су представили сликовито радећи у групама. Свака група је испричала посебну причу о занимљивостима овог пустоловног романа. На сликовит начин, кроз описе вјешто су пловили морским пространствима наилазећи на многе занимљивости које су их остављале без даха. Цијело путовање је испреплетено описима предивног морског живота и природе, науке која се примјењује на технолошка достигнућа и разговорима о моралним вриједностима и одговорностима човјека на овој планети. Овакав метод рада ученицима је био јако занимљив и показао им да часови књижевности могу да буду права авантура која у нама развија васпитне, образовне и функционалне циљеве. Фото

КОРИСТИ ОД ДОМАЋИХ ЖИВОТИЊА

У склопу лекције “Користи од домаћих животиња” ученици I-1 одјељења учитељице Далиборке Љубојевић, демонстриран је и практично објашњен процес добијања млијека. За овај час је урађен модел краве, али и вимена. Дјеца су и сама имала прилику да пробају помусти краву. Поступак муже код крава, као и код других животиња које се музу, мора протећи што брже, мирније и безболније. Тај дио им је био веома интересантан и тако су се ученици и едуковали и забавили. Фото и видео

СРПСКИ ЈЕЗИК: “КИРИЈА”

Ученици  VI 2 oдјељења и 6. разреда  из Кобаша драматизовали су  комедију “Кирија” по тексту Бранислава Нушића.

фото

ЛИКОВНА КУЛТУРА: ТАТИНЕ НОВИНЕ И МЕДАЉА ЗА НАЈБОЉЕГ ТАТУ НА СВИЈЕТУ

Петак, 15. април 2022. године

Поред омиљеног имена мама, још је једно име у љубави а то је тата који дјеци даје безусловну љубав и подршку. Ученици трећег три одјељења су на часу ликовне културе израђивали „Татине новине“  и медаљу на тему „Најбољи тата на свијету“. Новине су имале занимљиве странице са најљепшим ријечима „Мој тата је најјачи, најбољи, најљепши, најхрабрији…“, потом су слиједила очева интересовања, занимање, омиљени филмови, спорт, филмови или аутомобили.

фото

видео

ФИЗИКА: ДЕМОНСТРАЦИЈА  ПРИТИСКА ЧВРСТИХ ТИЈЕЛА

Петак, 15. април 2022. године

Наставница физике Тања Гудаловић данас је имала врло интересантне часове физике код ученика седмог разреда, а демонстрирали су притисак чврстих тијела.  При дјеловањима између тијела мора да се води рачуна о јачини силе, о правцу и смјеру њеног дјеловања и о величини површине на коју она дјелује. Због тога је уведена физичка величина која се назива притисак. Притисак се означава малим словом p. Када су између двије плоче поставили балоне, а изнад столицу на којој сједи ученик који је оптерећен књигама, балони нису пукнули и на тај начин су демонтрсирали да је притисак мањи што је површина тијела већа.

фото

СРПСКИ ЈЕЗИК: ИНТЕРПРЕТАЦИЈА ДРАМСКОГ ТЕКСТА „КАПЕТАН ЏОН ПИПЛФОКС“

У оквиру наставне јединице Интерпретација драмског текста „Капетан Џон Пиплфокс“ ученици VI 1 и VI 3 одјељења су представили одломак из радио драме Душка Радовића и на визуелан начин и уз одговарајућу музику. Били су подијељени у двије групе и свако је свој дио представе требао представити у најбољем свјетлу. Атмосфера која дочарава давно вријеме испуњено авантурама гусара, начин живота и дане који теку на палуби брода, уз незамјењивог капетана , опасне гусаре, чудовиште и пећину која говори, постигнута је, пошто је ненаметљиво најављена ријечима рецитатора и наратора.

Час је био посебан још по нечем. Важном. Сви ученици оба одјељења су учествовали и сви су дали свој допринос да се исприча прича. Постојала је велика сарадња међу ученицима и договор, чак и у току представљања радње. Похвале за вође група: Соњу Граховац, Леу Босанчић, Анђелу Јејинић и Небојшу Кокана.  Ученици су сарађивали и сви били ангажовани, сви активни. Водили су рачуна једни о другима и трудили се да направе цјелину. У томе су и успјели, не само у школском и умјетничком задатку, већ и као одјељењска заједница која је показала да умије да сарађује и буде сложна, мада, до ове године, нису били у истом одјељењу. Мислим да је баш то и највећи успјех овог часа, који су ученици припремили са наставницом српског језика.

фото

видео

ЛИКОВНА КУЛТУРА – Стварамо нову цјелину преобликовањем

Ученици 6. разреда имали су задатак да од разних употребљених материјала осмисле нешто ново и у том су били веома успјешни. Кориштени су рани материјали за компоновање, а облик и нови предмет је зависио од маште ученика.

фото

ВАСПИТНИ РАД У ОДЈЕЉЕЊСКОЈ ЗАЈЕДНИЦИ

У оквиру наставне јединице васпитање за хуманост (како могу покренути неку хуманитарну акцију), ученици 9-2 одјељења су одлучили посјетити ученике посебног одјељења и обрадовати их пажњом и поклонима. Тако су испунили циљ који су себи задали да буду активни млади људи који својим поступцима уливају наду у солидарност и хуманост.

фото

РАДИОНИЦА: ПРИЈАТЕЉСТВО

Пријатеља можеш имати једино ако си пријатељ.

Прави се пријатељ познаје у невољи. (Латинска изрека)

Ученици 3-3 одјељења и даље су врло марљиви у реализацији радионица. Овога пута тема је пријатељство. Циљ радионице је подстицање бриге за друге, јачање осјећаја заједништва и сузбијање понижавајућег и непоштеног понашања. Ова радионица побудила је код ученика нова настојања за његовање како вршњачке тако и међувршњачке сарадње, кроз коју су промовисане хумане, племените идеје које су се видљиве на заједничком паноу.

фото

ЛИКОВНА КУТУРА: ПЕЋИНСКО СЛИКАРСТВО

У оквиру Историје умјетности ученици шестог разреда су обрађивали праисторију и пећинско сликарство. Пећинска умјетност се углавном састоји од слика, цртежа и гравура на зидовима пећина које су користили праисторијски људи за заклон или пребивалишта. Најприје је откривена у југозападној Француској, а затим у Шпанији, док су нам данас позната и налазишта у Португалу, Аустралији и јужној Африци. У пећинама су се најчешће приказивале животиње попут бизона и коња, док се мамути и јелени налазе само на неким подручјима. Рибе и птице се јављају углавном на преносивим предметима а прикази инсеката и биљака су јако ријетки. Готово све животиње су дате у профилу, углавном као одрасле јединке препознатљиве врсте. Многе су животиње недовршене или двосмислене, а има и фантастичних бића као што је једнорог у пећини Ласко (Lascaux) у Француској, док и број насликаних фигура варира од неколико до пар стотина. Цртежи су јаких контурних линија, испуњени бојом која одудара од позадине. Понекад се користе удубљења и испупчења самих зидова за ликовно обликовање животиња, које су често набацане без икаквог реда и односа међу фигурама или су чак осликане једна преко друге. Симболи и знакови су заступљенији у пећинском сликарству него прикази људи и животиња. У распону од једне тачке и линије до велике површине сложено груписаних знакова могу стајати самостално у пећини или уз фигуративне слике. Чести су једноставни симболички мотиви, укључујући и отиске руке у обојеној земљи различитих ритуалних значења.

фото

ЛИКОВНА КУЛТУРА: СЊЕЖНЕ ТЕГЛЕ 6. РАЗРЕДА

Ученици 6. разреда израдили су један од најљепших украса – сњежне тегле. Садржај тегле  зависио  је од маште ствараоца, а нашле су се ту – јелке, јелени, Дједа Мраз и Сњешко Бијелић. Поред овога, учионице красе и остали радови са зимским и  новогодишњим мотивима.

Сњежне тегле фото

Новогодишњи мотиви фото

СРПСКИ ЈЕЗИК: “ЗАВЈЕШТАЊЕ О ЈЕЗИКУ”

На часу српског језика у оквиру обраде “Завјештања о језику” ученици 7-1 одјељења су имали задатак да напишу есеј у оквиру теме. Најбоље есеје написали су: Марија Гашић, Марија Ђукић, Сергеј Рацковић и Стефан Станић.

Есеје можете прочитати овдје .

ВАСПИТНИ РАД У ОДЈЕЉЕЊСКОЈ ЗАЈЕДНИЦИ: ПРИГЛАВЦИ И ЧАРАПЦИ У 8-1

Часови одјељењске заједнице су увијек врло динамични и тематски разноврсни. У склопу наставне јединице „Обичаји, традиција и културно насљеђе“ ученици 8-1 одјељења су изабрали за обраду дио наше културне традиције – приглавке и чарапке. Приглавцима и чарапцима су жељели да образложе значај обиљежавања обичаја и традиција као дио идентитета појединца и народа.

Некада је вунена одјећа била доминантна у нашим крајевима, а плетење незаобилазно традиционално занатство сваке жене. Током зимског периода жене су имале довољно времена за рукотворине. Плетени приглавци  и чарапци од природне вуне једни су   од ријетких предмета који су  до данас у употреби.   Иначе, број жена које плету вунене приглавке и чарапке се смањује, али зато сваки ученик из одјељења има свој чарапак и приглавак јер се у  њиховом домаћинству још увијек његује ова традиција и чува ово нематеријално културно насљеђе. Најљепши дио часа био је када су сви ученици обули своје приглавке или вунене чарапке и самим тим доказали колико држе до традиције и у ова „модерна времена“.

Традиција, обичаји, рукотворине, ручни вез и стари занати представљају значајан потенцијал за развој, очување и промоцију тардиционалних вриједности, а тога су свјесни и наши ученици. Вјештина плетења вунених чарапа дио је традиције старих заната која и даље живи, посебно када их плету старије жене које памте изворне мотиве – цвијеће, гранчице, геометријске облике.  Приглавци и чарапци имају практичну и декоративну функцију – носили су се зими да сачувају ноге од хладноће, али и љети да спријече ногу да се озноји. Најљепши пар чарапа чувао се и обувао само у специјалним приликама . То су обично били сеоски сабори, вашари или свадбе и друга весеља.

фото

ВАСПИТНИ РАД У ОДЈЕЉЕЊСКОЈ ЗАЈЕДНИЦИ:ОБИЉЕЖЕН МЕЂУНАРОДНИ ДАН ДЈЕТЕТА

У одјељењима 6-2 и 8-1 у оквиру часа Васпитног рада у одјељењској заједници ученици су обиљежили за њих веома важан дан – Међународни дан дјетета или Свјетски дан дјетета.

Успостављањем Међународног дана дјетета Уједињене нације жељеле су да  привуку пажњу на веома важно питање – благостање дјеце у цијелом свијету. Сматрале су да ,,неће бити у могућности да испуне своје обавезе у погледу будућих генерација без интензивирања напора у корист дјеце у свијету, као будућих грађана, те да ће прослава Међународног дана дјетета допринијети солидарности међу људима и међународној сарадњи.“

   Према резолуцији 836 (IX) Уједињених нација из децембра 1954. године изворни назив овог дана је Дан дјетета, међутим усвајање Декларације 1959. и Конвенције 1989. године допринијели су да се наведени дан данас назива и Дан дјечјих права или Међународни дан дјечјих права.

   Нека од права која су гарантована Конвенцијом о правима дјетета су: право на једнакост сваког дјетета, право на живот, право на образовање, право на здравствену заштиту, право на игру и слободно вријеме, слободно изражавање мишљења и право да буде саслушано, право на родитељско старање, право на заштиту од економског и сексуалног искоришћавања, право на заштиту од насиља, право на слободу изражавања, право онеспособљеном дјетету на посебну бригу.

   Сваке године, 20. новембар нас подсјећа на потребу заједничког дјеловања у корист дјеце у цијелом свијету. Mеђународни дан дјетета позива све нас да промовишемо,  заговарамо и прославимо дјечја права, да непрестано градимо пријатељско окружење за дјецу у цијелом свијету и кроз ријечи и кроз дјела.

6-2 фото

8- 1 фото

УРЕЂЕЊЕ ЕНТЕРИЈЕРА: ЗАНИМЉИВ КУТАК 4. РАЗРЕДА ИЗ КОБАША

Учионица 4. разреда наше подручене школе у Кобашу је чиста, лијепа и пријатна, а посебно је краси један зид којег ученици са својим учитељем Ранком Јањићем попуњавају откад су као првачићи ушли у своју учионицу. Зид красе њихови радови, пано још када су обиљежили 100 дана ђака првака и мисао пјесника Љубивоја Ршумовића “Дете мораш да посматраш, али му не смеш на пут стати; Што га пре човеком сматраш, пре ће човек и постати”.

ЛИКОВНА КУЛТУРА: Природни облик, орнаменти ( розете), цртежи Марије и Исидоре Ђукић и уређење хола школе

У галерији слика можете погледати радове ученика шестог разреду на тему природни облици и орнаменти. Сестре Исидора и Марија Ђукић показују изузетан таленат за цртање стрипа, чланице су ликовне секције и Школе стрипа “Кунава”. На међународном салону стрипа „Девета димензија“ који је од 8. до 10. октобра ове године одржан у Бањалуци, Маријин рад освојио је награду за најбољу илустрацију, а добила је и похвале да црта квалитетније и зрелије од многих вршњака и старијих омладинаца.

6. разред Орнаменти фото

6. разред Природни облици фото

Марија и Исидора Ђукић фото

Уређење хола школе фото

ЛИКОВНА РАДИОНИЦА 5-1: “Јесен у селу”

Јесен, са својим разиграним бојама и плодовима, је дошла и у учионицу 5-1 одјељења. Ученици су путем ликовне радионице  тимски радили пројекте на  тему јесени, сеоског дворишта и врта, а своје радове су изложили у горњем холу централне школе.

фото

ПОШ НОЖИЧКО: “Јесењи кутак” првог разреда

Ученици првог разреда подручне школе у Ножичком са својом учитељицом Милијаном организовали су једну малу изложбу у просторијама своје школе под називом “Јесењи кутак”. Инспирисани богатим бојама и раскошним плодовима јесени, ученици су на креативан и маштовит начин представили јесења обиљежја.

фото

ЛИКОВНА КУЛТУРА: Ања Савић, 6-4

Још један таленат у нашој школи, а само је шести разред. Ради се о ученици 6-4 одјељења Ањи Савић која, осим што је одлична ученица, испољава велики цртачки и сликарски таленат. У галерији слика можете погледати слике и цртеже са различитим мотивима, а посебно се издвајају јунаци из стратешке игре “Brawl stars”.

фото

ЛИКОВНА КУЛТУРА: Сцена и сценски приказ

У оквиру часа ликовне културе ученици 3-3 одјељења су комбинованим материјалима израђивали сцену, сценографију и сценски приказ.

фото

ЛИКОВНА КУЛТУРА: КОМПОЗИЦИЈА СА КАМЕНЧИЋИМА

Креативност ученика шестог разреда из Ножичког се огледала у изради композиције сачињене од каменчића. Они су непресушан извор материјала, могу бити разних облика, боја и текстура и врло су занимљиви за оживљавање. У првој фази ученици су осликавали позадину, потом одређивали перспективу и композицију у којој су уклапали каменчиће који су постојали брда, бубе, куће, аута…

фото

ВАСПИТНИ РАД У ОДЈЕЉЕЊСКОЈ ЗАЈЕДНИЦИ- КАКО РЕАГОВАТИ НА НАСИЉЕ?

У оквиру часова одјељењске заједнице одјељењски старјешина 7-1 одјељења  Саша Бијељић је одржао радионицу под називом „ Како реаговати на насиље?“ Часу је присуствовала педагог школе Зорица Кљајчин. У оквиру рада на превенцији вршњачког насиља, а  у склопу часова одјељењске заједнице, обавезне су и теме о свим видовима вршњачког насиља, а циљ је помоћи ученицима  да препознају проблем, како да реагују на насиље  као и коме да га пријаве.

Фото

Ликовна култура- СЛИКЕ ОД ВЕЋ  УПОТРЕБЉЕНИХ МАТЕРИЈАЛА

У  свијету, тако и код нас, појам рециклаже постаје веома битан и повезан је са конзумерским начином живота савременог човјека. Шта са производима за једнократну употребу? Одговор је у умјетности. На часовима ликовне културе ученици шестог разреда су обрађивали наставни јединицу дизајн – слике од употребљног материјала. На овај начин се дошло до суштине рецилаже и оживљавања употребљеног материјала који се користио за стварање личног стваралачког изражаја ученика.  Сваки ученик је нашао сврху  предмета и креирао слику у складу са својом инспирацијом.

фото

ЧАСОВИ ЛИКОВНЕ КУЛТУРЕ И РАДОВИ МАРИНЕ ЦВИЈАНОВИЋ И ИРЕНЕ ГЛИГОРИЋ

Ученици шестог разреда у оквиру часова ликовне културе проучавају египатску цивилизацију и умјетност. Вајарска и дјела примјењених умјетности, као и реплике пирамиде израђују у глини.

Умjетност старог Египта се односи на  грађевине, слике, вајарска и дjела примjењених умjетности старог Египта, почев од праисторије па све до римског освајања Египта 30. године прије нове ере.  Историја Египта је најдужа од свих старих цивилизација које су се развијале на Средоземљу.  У овој земљи која се развијала на обалама ријеке Нил и која је била затворена за спољашње културне утицаје, развио се један умјетнички стил који је једва доживео промјене у својој трихиљадугодишњој историји.

Египатске пирамиде, од којих су неке међу највећим грађевинама које је људска рука икад изградила, чине један од најмоћнијих симбола староегипатске цивилизације.

Фото

Умјетничке радове Марине Цвијановић, ученице 9- 3 одјељења, пратимо већ година. Већ је одавно препознат изузетно танан умјетнички израз који се са годинама искристализовао у јединствене ликове дјевојака и њених омиљених животиња. Маринине слике и цртеже можете погледати у нашој галерији. Њена другарица из одјељења Ирена Глигорић такође је члан ликовне секције и изузетно лијепо црта. Веома лијепе цртеже можете погледати у нашој галерији слика.

Марина Цвијановић

фото

Ирена Глигорић

фото

Рaдиoницa „У сусрeт Бoжићу“ зa учeникe и рoдитeљe у пoдручнoм oдjeљeњу у Пoвeличу

20.12. 2019. године

У пeтaк, 20. дeцeмбрa  зa учeникe oд првoг дo пeтoг рaзрeдa  и њихoвe рoдитeљe,  нaшe учитeљицe из Пoвeличa су oргaнизoвaлe крeaтивну рaдиoницу „ У сусрeт Бoжићу“.
У тoплoj aтмoсфeри зajeдничкoг дружeњe припрeмљeнa je рaдиoницa зa изрaду пригoдних бoжићних укрaсa oд прирoдних и вjeштaчких мaтeриjaлa, пaпирa и пшeницe. Oвo je билa изузeтнa приликa дa сe нa jeднoм мjeсту нaђу сви учeници, њихoви рoдитeљи и учитeљицe, a лиjeпo изрaђeни укрaси крaсићe дoм нaших учeникa зa Бoжић.

фoтo

ГОСТИ У РАЗРЕДУ  И РАДИОНИЦА СА РОДИТЕЉИМА  I -3 ОДЈЕЉЕЊA

20. 12. 2019.

У оквиру програма сарадње са родитељима као  и  у склопу  наставног  плана и програма „Занимања људи“ првачићи из трећег одјељења   су угостили Даријану Савић, саобраћајног полицајца и Небојшу Стојића, шумара. Свака од ових занимања су потпуно различита, а самим ти и интересантна нашим првачићима.

фото

Родитељи  се укључују плански, систематично  и равноправно  у различите активности у школи, а овог пута та сарадња је остварена кроз ликовно- креативну радионицу „Новогодишње радости“ у којој су учетвовали равноправно родитељи и њихови првачићи. Резултати ове ликовно-креативне радионице красе централни пано  хола школе.   

фото

ЧАС ВЈЕРОНАУКЕ У ХРАМУ

У оквиру редовне наставе из православне вјеронауке ученици 5-3 одјељења централне школе и подручног одјељења у Каоцима , у пратњи свог вјероучитеља и свештеника Александра Кустурића, су посјетили храм у Српцу, односно у Каоцима. Ученици су у овом практичном дијелу наставе могли много тога научити и са радошћу су учествовали у свим активностима.

фото

НАШИ ПРВАЧИЋИ У ПРЕТПРАЗНИЧНОМ ДУХУ

Ученици првог разреда су већ у претпразничном духу и кроз ликовно-креативне радионице праве Сњешка Бијелића, Дједа Мраза, јелке и остале новогодишње украсе. Ученици I 3 одјељења су такође обиљежили и Змајеве дане.

I 1 фото

I 2 фото

I 3 фото

ГОСТИ У РАЗРЕДУ I – 2 ОДЈЕЉЕЊА

У оквиру програма сарадње са родитељима и у оквиру планираних активности одјељењске заједнице наши првачиће из другог одјељења   су угостили нашег прослављеног голомана Бранка Граховца и аутомеханичара Милана Антонића. И једно и друго занимање је врло интересантно за наше првачиће па их са одушевљењем дочекали и постављали безброј питања.  Оно што нису знали, данас знају, да је наш суграђанин Бранко први голоман из Босне и Херцеговине који је икада бранио у Лиги шампиона и најбољи голоман у 54 година старој историји румунског Оцелула.  Аутомобили и фудбал су најчешће теме за разговор које су посебно одушевиле наше дјечаке из одјељења.

фото

ЧЕТВРТИ РАЗРЕД: БОЈАМА ПРИЧАМО И “ПАТУЉАК ВАМ ПРИЧА”

Ова необично топла позна јесен врло је инспиративна, посебно на часовима ликовне културе. Водећи се оним да је “јесен друго прољеће у којем је сваки лист цвијет”, ученици 4-1 одјељења су у оквиру теме “Бојама причамо” комбинованом техником сликали ликове користећи фломастере, разне украсе и лишће. Јесен је тако још једном оживјела и украсила зидове учионице.

фото

Понекад је лектира добра подлога за дивне илустрације којима се остварује корелације између српског језика и ликовне културе. Управо је обрада лектире “Патуљак вам прича” Ахмета Хромаџића послужила као инспирација за цртеже ученика 4-1 одјељења.

фото

НОВА РАДИОНИЦА „ СПРЕМАЊЕ ЗИМНИЦЕ“ У ПО ПОВЕЛИЧ

Нови ученици учитељице Маје Суботић, а понеки родитељ из старије генерација, и почиње ново спремање зимнице. Крајем октобра у ПО Повелич одржана је радионица за ученике првог разреда  и њихове родитеље. Наши првачићи, заједно са својим мамама и учитељицом Мајом, вриједно су припремали зимницу. Прво на папиру, теоретски, али онда су засукали рукаве и спремили праву.  Након напорног рада засладили су се укусним  пекмезом и освјежили домаћим соком.

Оваквим активностима поштују се и остварују заједнички договорене стратегије о сарадњи родитеља и школе, развија се дјечија вјештина и креативност. Захваљујемо родитељима који су својим присуством  потврдили да је сарадња са школом важна за добробит дјетета.

фото

Ликовни радови  Кристинe Кнeжeвић и вajaњe плaстeлинoм првoг и другoг рaзрeдa

У нaшeм пoдручнoм oдjeљeњу у Нoжичкoм  свojу мaпу пуну скицa, цртeжa и гoтoвих рaдoвa  имa Кристинa Кнeжeвић, учeницa 8. рaзрeдa. Ширoк je спeктaр њeнoг интeрeсoвaњa oд сjajних скицa aутoмoбилa пa дo дoминaнтнoг мoтивa вукa у рaзличитим вaриjaциjaмa.

фoтo

Нaши првaчићи ( I 1)  из Српцa и други рaзрeд из Нoжичкoг  су сe oкушaли у вajaњу кoристeћи плaстeлин. Плaстeлин je дoбрa oснoвa зa ствaрaњe интeрeсaнтних крeaциja и имa дoбру oсoбину дa сe мoжe кoристити вишe путa. Уз дoбру зaбaву, нaстaли су зaнимљиви рaдoви, a нaши мaли учeници су тaкo рaзвили и фину мoтoрику свojих руку и прстићa.

фoтo

УЧИTEЉ ДOНИРAO КЊИГE  СВOJИM УЧEНИЦИMA

Oдлaзaк  учитeљa Рaнкa Jaњићa нa 64. Сajaм књигa у Бeoгрaду пoсeбнo je oбрaдoвao учeникe кojимa  прeдaje jeр су нa пoклoн дoбили књигe у склaду сa свojим интeрeсoвaњимa. Oвим пoвoдoм je oргaнизoвaнa и рaзрeднa свeчaнoст кojoj су присуствoвaли  рoдитeљи учeникa.

фoтo

КРЕАТИВНА РАДИОНИЦА У ПОШ НОЖИЧКО

У рaду Крeaтивнe рaдиoницe у Нoжичкoм  учeствуjу учeници  нижих и виших рaзрeдa. Oвoг путa су тeмaтски oбрaђивaли jeсeн и Нoћ вjeштицa. Ликoвни рaдoви су рaђeни кoмбинoвaнoм тeхникoм, a кoриштeни су и прирoдни мaтeриjaли.

фoтo

Креативни првачићи

Првачићи управо вјежбају прстиће за прва слова. Док не почну са писањем првих слова, руке вјежбају  у ликовним радионица. Ученици првог три одјељења су  ових дана украсили јесењим мотивима прозоре и паное у својој учионици. Лишће  у  тамнозеленим, златним и бакарним  нијансама је употребљено тако да су настале  праве слике у којима су оживјеле животиње и други мотиви. Посебно су интересантни јежеви који су боју и облик добили у складу са инспирацијом креатора – првачића. И наши првачићи првог један одјељења вјежбају своје прстиће пластелином израђујући људе.  Рад са пласталеним такође подстиче фину моторику и представља одличну вежбу за мишиће ручица првачића.

Фото

РЕЉЕФИ ЧЕТВРТОГ РАЗРЕДА

Знамо да рељеф чине свe рaвнинe и нeрaвнинe нa Зeмљинoj пoвршини, али кад га раде ученици 4. разреда онда он има посебан печат. Облици који чине рељеф су равнице, узвишења и удубљења.Све је то требало израдити од различитих материјала, а у галерији слика можете погледати рељефе ученика 4. разреда централне школе и 4. разреда из Ножичког.

Фото

РАДОВИ МАРИНЕ ЦВИЈАНОВИЋ И ЛИНИЈЕ 6. РАЗРЕДА

Радови Марине Цвијановић, ученице 9-3 одјељења, имају свој посебни, бајковити свијет. O Maрини и o њeнoм тaлeнту зa цртaњe вeћ смo писaли.  Jeднa je oд нajaктивниjих члaница ликoвнe сeкциje и вeћ имa свojу мaпу скицa и цртeжa. Марина је првенствено добар цртач. Линије које повлачи су њежне, профињене са лијепим сјенкама и контрастима, а њену нову мапу цртежа можете погледати у фото галерији.

Фото

Да ли сте икада размишљали колико је линија или црта битна као ликовни елемент? Линија је основни ликовни елемент у ликовној умјетности. Доминантан је елемент на цртежу. Поред линије основни ликовни елементи су и тачка и површина. За линију још кажемо да је тачка у покрету, тачка која је кренула. Постоји као реална црта изведена цртаћим средствима на некој подлози, материјалу и може бити права и крива, може бити у простору и може дефинисати простор. У овиру часова ликовне културе ученици шестог разреда управо тим и таквим линијама које они замисле праве своје ликовне изражаје и композиције.

фото

КРЕАТИВНЕ РАДИОНИЦЕ 1. И 2. РАЗРЕДА ИЗ НОЖИЧКОГ

Наши првачићи сада су други разред и већ  су једни од најактивнијих чланова креативне радионице коју предводи учитељица Радана Пантелић. Већ су почели са уређењем хола школе. У галерији слика такође можете погледати и радове првог разреда.

фото