САДРЖАЈИ ПРОГРАМА
|
ДИНАМИКА
РЕАЛИЗАЦИЈЕ
|
ЦИЉ
|
НАЧИН РЕАЛИЗАЦИЈЕ
|
1. Планирање,праћење,програмирање и вредновање рада школе из дјелокруга своје надлежности
|
|
|
|
Рад на изради
ГПРШ-е, програма рада стручних тимова уа које сам задужена , програм рада
Комисије за упис дјеце у први разред, програм рада са ученицима који имају
емоционалне проблеме, проблеме у понашању, потешкоће у учењу, даровите
ученике, програм рада са ученицима који су у инклузији и рад са наставницима,
програм професионалне оријентације, програм превенције вршњачког насиља
|
Август, септембар
|
Обезбјеђивање
оптималних услова за развој дјеце и остваривање васпитно-образовног рада
|
Израда планова и
програма
|
Припремање годишњег
програма рада и мјесечних планова(оперативни план)
рада психолога и припремање властите документације
|
Август, септембар
|
Примјена теоријских
и практичних сазнања
|
Израда планова и програма
|
Припремање плана
властитог стручног усавршавања и професионалног развоја
|
Август, септембар
|
Примјена теоријских
и практичних сазнања
|
Израда планова и
програма
|
Помоћ у изради
индивидуалних образовних планова
|
Од септембра
континуирано
|
Стварање оптималних
услова за развој и напредовање ученика
|
Израда планова и
програма
|
Одређивање структуре
одјељења првог ишестог разреда.
|
Август
|
Одјељења која су
изједначена по педагошким критеријумима
|
Рад по критеријумима
|
Евиденција бројног
стања ученика ,одјељења по школама и подручним одјељењима
|
Септембар
|
Постојање евиденције
|
Прикупљање података
од наставника путем формулара
|
Вођење евиденције о
реализованим активностима
|
Континуирано током
године
|
Постојање евиденције
|
Испуњавање потребних
формулара
|
Припремање спискова
ученика 1.и 2. разреда и одличних ученика за бесплатне уџбенике и слање
дописа Заводу за уџбенике и наставна средства
|
Август
|
Наруџба уџбеника
|
Куцање и штампање
спискова
|
Припреме за почетак
нове школске године
|
Август
|
Створени услови за
почетак нове школске године
|
Потребна
документација, спискови ученика, организација смјена ученика, дежурства
ученика и наставника.
|
Учешће у изради
Развојног плана школе
|
Август, септембар
|
Побољшање услова за
рад и учење
|
Тимски рад
|
2. Аналитичко – истраживачки рад у функцији унапређивања рада школе
|
|
Истраживања из
области психологије
|
Током године
|
Испитивање мишљења
наставника, ученика
|
Спровођење
анкетирања ученика
|
Анализа материјала
са уписа дјеце у први разред
|
Септембар
|
Прикупљање
релевантних података о ученицима, увид у документацију уколико постоји
|
Прегледање
материјала са уписа и тестирања ученика
|
Анализа успјеха
ученика у учењу и владању, изостанци ученика
|
На крају првог и
другог полугодишта и школске године
|
Идентификација
предмета са највећим
бројем негативних оцјена,изостанци ученика
|
Табеларно вођење на
основу података који су добијени од одјељењских старјешина
|
3. Психолошко – савјетодавни рад са ученицима
|
|
Припремање материјала
за упис дјеце у првиразред, сређивање
списка и планирање редослиједауписа, припремање
позива за упис у први разред
|
Април, мај
|
Упис дјеце у први
разред
|
Штампање тестовног
материјала
|
Психолошко тестирање
зрелости дјеце за упис упрви разред
|
Април, мај
|
Упис дјеце у први
разред
|
Испитивање дјеце
психолошким инструментом
( Тест зрелости за
школу)
|
Праћење процеса
адаптације и подршка упревазилажењу потешкоћа
код ученика првог разреда
|
Током године
|
Помоћ у прилагођавању
|
Опсервација и
континуирани разговори са учитељима
|
Учешће у тимском
идентификовању дјеце којој је потребна подршка и осмишљавање индивидуалног приступа
|
Септембар
|
Пружање подршке
ученицима који имају потешкоће у учењу
|
Прикупљање података од
одј.старјешина и наставника
|
Индивидуално-савјетодавни
рад са ученицима( емоционални,
породични проблеми, проблеми прилагођавања)
|
Током године
|
Пружање подршке
ученицима који имају развојне и емоционалне проблеме
|
Евидентирање ученика и
рад са њима
|
Едукативно-радионички
рад са ученицима.
|
Током године
|
Едукација ученика
|
Организовање и
реализовање предавања за ученике из области развојне и социјалне психологије
|
Упознавање са ученицима
првог разреда
|
Септембар
|
Да се ученици упознају
са осталим особљем у школи и просторијама ради лакшег сналажења
|
Обилазак школе и
запослених
|
Утврђивање
индивидуалних карактеристикаученика
(способности,знања,интересовања) заразличите намјене –
слање документације за КомисијуПисање извјештаја
психолога о стручној обради ученика
|
Током године
|
Помоћ ученику у праћењу
наставног плана и програма
|
Сарадња са наставницима
и добијање повратне информације и релевантних чињеница о ученицима
|
Професионално
информисање ученика
|
Фебруар, март
|
Подршка развоју
професионалне каријере ученика
|
Процјена способности,
интересовања, особина личности , мотивације ученика
|
Учествовање у појачаном
васпитном раду за ученике који врше повреду правила понашања у школи
|
Током године
|
Указивање на штетност
понашања и посљедице
|
На основу одлуке
директора континуиран корективни рад с учеником
|
Рад у Савјету ученика
|
Током године
|
Подстицање ангажовања
ученика у раду школе
|
Координисање рада на
мјесечном нивоу у сарадњи са предсједником Савјета ученика
|
4. Психолошко – савјетодавни рад са родитељима
|
|
Гг
Информисање родитеља након уписа дјеце у први
разред- резултати са уписа, указивање на
потешкоће
|
Април, мај
|
Упознавање родитеља са
карактеристикамадјетета
|
Процјена извршена
мјерним инструментом
|
Сарадња са родитељима , стручно
предавање о ђацима пр првацима на
родитељским састанцима, карактеристике ра
развоја дјеце, одговори на
пи
питања родитеља
|
Током првог полугодишта
|
Упознавање родитеља са школским обавезама , како помоћи свом
дјетету
|
Предавање за родитеље,
презентација у Power Pointu
|
Прикупљање података од
родитеља/старатеља релевантних за упознавање ученика и праћење његовог
развоја
|
Током године
|
Добијање свеобухватне
слике о дјетету
|
Упитник за родитеље и
разговор о развоју дјетета
|
Савјетодавни рад са
родитељима /старатељима ученика који имају тешкоће у развоју и учењу
|
Током године
|
Указивање на потешкоће
с којим се ученик сусреће
|
Разговор са родитељима
|
Савјетодавни рад и
усмјеравање родитеља/ старатеља чија дјеца врше повреду правила понашања у школи и којима је
одређен појачан рад
|
Током године
|
Указивање на
неадекватно понашање ученика у школи
|
Разговор
|
Сарадња са родитељима /
старатељима на пружању помоћи подршке ученицима који се школују по ИОП-у
|
Током године
|
Упознавање са ИОП-ом,
шта се под тим подразумијева
|
Разговор
|
5. Психолошко – савјетодавни рад са наставницима
|
|
Информисање учитеља о ђацима првацима и
резултатима са уписа, подјела уписног материјала и резултата иницијалне
процјене
|
Август
|
Упознавање учитеља са
карактеристикама ученика као и на које ученике би требало посебно обратити
пажњу
|
Информативни разговор
|
Информисање одј.старјешина 6. разреда о
карактеристикама ученика и подјела ученичких досијеа
|
Септембар
|
Упознавање учитеља са
карактеристикама ученика као и на које ученике би требало посебно обратити
пажњу
|
Информативни разговор
|
Оснаживање наставника за рад са ученицима
изузетних способности
|
Током године
|
Идентификација
ученика
|
Упитници
|
Учешће на састанцима Стручних актива
|
Током године
|
Стручно предавање
психолога у циљу унапређења вапитно-образовног процеса
|
Активно учешће на
активима, предлагање мјера за унапређење наставног процеса
|
Савјетодавни разговори о ученицима који
заостају у учењу, помоћ и приједлози
|
Током године
|
Помоћ у раду с
ученицима,планирању и евалуацији
|
Континуирани разговори
|
Помоћ наставницима око ученика који су су
инклузији, потребни формулари и вођење документације
|
Током године
|
Пружање подршке
наставницима, упуте о вођењу документације
|
Континуирани
разговори
|
Помоћ наставницима у изради ИОП-а
|
Током године
|
Адекватно урађен ИОП
|
Прикупљање и
дистрибуција потребних материјала, евиденција
|
Договор у вези предавања на часовима
одјељењске заједнице- теме из области психологије
|
Током године
|
Реализација тема које
су предвиђене НПП
|
Едукација ученика
|
Припремање потребних формулара за учитеље
и наставнике у циљу праћења напредовања ученика и понашања у школи
|
Септембар
|
Евиденција ученика ради
адекватног праћења
|
Подјела формулара
|
Помоћ у попуњавању досијеа ученика
|
Током године
|
Континуирано праћење
развоја ученика
|
Рад са наставницима
|
Пружање подршке наставницима у раду са
родитељима/старатељима
|
Током године
|
Информисање родитеља
|
Разговор
|
Сарадња са персоналним асистентом
|
Током године
|
Координација активности
и пружање подршке дјетету
|
Континуирани разговори
|
Сарадња са директором и стручним
сарадницима
( педагог, дефектолог, библиотекар)
|
Током године
|
Припрема докумената
установе, извјештаја и анализа
|
Свакодневни састанци,
договори
|
Дистрибуција свих потребних формулара,
образаца ради базе података и статистичке обраде података.
|
Током године
|
База података
|
Подјела формулара
|
Дистрибуција
формулара за евиденцију насиља у школи
|
Током године
|
База података
|
Евидентирање случајева
насиља
|
Помоћ наставницима
приликом примјене Рефералног механизма у школи
|
Током године
|
Правовремено
идентификовање и дјеловање
|
Евидентирање присутних
индикатора у ученички досије
|
6. Професионална оријентација ученика
|
|
Едукација ученика о избору адекватне
средње школе
|
Фебруар, март
|
Помоћ при упису
адекватне средње школе
|
Едукација
Разговор
|
Радионице са ученицима
|
Фебруар , март
|
Помоћ при упису
адекватне средње школе
|
Тимски рад
|
Спровођење истраживања о
заинтересованости ученика за упис у средњу школу
|
Март
|
Помоћ при упису
адекватне средње школе
|
Едукација
Разговор
|
Учешће на Сајму занимања
|
Април
|
Упознавање и
информисање ученика о средњим школама и смјеровима
|
Посјета сајму
|
7. Вођење психолошке документације, припрема за рад и стручно усавршавање
|
|
Годишњи план и програм психолога
|
Август
септембар
|
Израђен план рада по
областима
|
Планирање и писање
Годишњег плана и програма
|
Оперативни план
|
Током године
|
Израђен квалитетни
план рада по областима
|
Планирање и писање
Годишњег плана и програма
|
Евиденција школског
психолога
|
Током године
|
Уредна документација
|
Формулари које
психолог води гдје су евидентиране сарадње са одј,старјешинама, наставницима,
ученицима, родитељима.
|
Вођење евиденције и
документације о уписаним ученицима у први разред, ученици који су процјењени
тестом зрелости за школу
|
Мај
|
Евидентирање уписаних
ученика
|
Вођење евиденције
|
Дневна евиденција о раду-седмични
извјештај
|
Током године
|
Дневна евиденција
рада
|
Евидентирање дневних
активности
|
Евиденција о раду са
ученицима,наставницима,
родитељима, појачан рад са учеником,
сарадња са
одј.старјешинама
|
Током године
|
Вођење уредне
документације
|
Пописивање
активности
|
Е
Евиденција о ученицима са сметњама са Налазом и без Н Налаза Комисије
|
Септембар
|
Вођење уредне
документације
|
Евиденција у
посебним фасциклама
|
Вођење досијеа
ученика са потешкоћама-инклузија, налази и документација
|
Током године
|
Вођење уредне
документације
|
Евиденција у
посебним фасциклама
|
Вођење евиденције о
ученицима са проблемом у понашању, учењу и емоционалним проблемима
|
Током године
|
Интерна база
података и разрада програма са ученицима
|
Евиденција у
посебним фасциклама
|
Вођење документације
о ученицима који су у посебном
одјељењу, налази и документација
|
Током године
|
Вођење уредне
документације
|
Евиденција у
посебним фасциклама
|
Вођење евиденције о
вршњачком насиљу
|
Током године
|
Уредно евидентирање
и рад на превенцији
|
Сваки пријављен
случај евидентирати и осмислити рад са учеником
|
Психолошки досије
ученика
|
Током године
|
Вођење уредне
документације
|
Евиденција у
посебним фасциклама
|
Стручно усавршавање
|
У току првог
полугодишта
|
Урађен план
властитог стручног усавршавања
|
Едукација наставника
на стручним органима
|
Учешће на семинарима
и савјетовањима
|
Август
|
Едукација и примјена
стечених знања у пракси
|
Присуство на
савјетовању и семинару
|
Проучавање стручне
литературе
|
Током године
|
Континуирано стручно
усавршавање
|
Читање стручне
литературе
|
Учешће у општинском
Активу психолога
|
Током године
|
Размјена искустава у
пракси
|
Разговори, дискусије
|
Свакодневно
припремање за индивидуалне разговоре, радионице и предавања са ученицима,
родитељима, наставницима
|
Током године
|
Адекватна припрема
|
Урађене презентације
|
Припремање стручних
тема
|
Током године
|
Психолошко образовање
наставника
|
Праћење стручне
литертуре, разне презентације и едукативна предавања
|
Припремање
инструмената за процјену личности и интелигенције
|
Током године
|
Квалитетна процјена
ученика
|
Примјена
стандардизованих психолошких мјерних инструмената
|
Припрема за
савјетодавни разговор са учеником
|
Током године
|
Добијање релевантних
информација
|
Разговор
|
Припрема стручних
тема које ће се реализовати на родитељским састанцима и стручним активима.
|
Током године
|
Унапрећење
васпитно-образовног рада
|
Презентација
стручних тема
|
8. Сарадња са стручним активима, институцијама и друштвеном средином
|
|
Сарадња са стручним институцијама –
Министарство
просвјете и културе РС и Републички
педагошки завод
РС
|
Током године
|
Унапређење васпитно-
образовног процеса
|
Разговори, сугестије,
савјети, слање разних извјештаја и анализа
|
Сарадња са локалном заједницом( Општина
Србац,
Вртић, Радио Србац, Центар за социјални
рад, Црвени
Крст, ЦЕЗАР)
|
Током године
|
Реализација активности
које су важне за развој и напредовање ученика
|
Континурани контакти и
учешће у заједничким манифестацијама
|
Сарадња са другим основним школама и
средњом
школом „ Петар Кочић“
|
Током године
|
Размјена информација о
ученицима
|
Посјета средњој школи у
оквиру професионалне оријентације: Дан отворених врата, анкетирање ученика и
родитеља
|
С
Сарадња са психологом из Дом здравља
|
Током године
|
Реализација тема из
области Заштите менталног здравља
|
Договор, организовање
едукативних предавања и радионица
|
9. Праћење реализације васпитно-образовног процеса
|
|
Праћење напредовања ученика у учењу и
понашању
|
Током године
|
Утврђивање
успјешности установе у задовољењу образовних и развојних потреба дјеце
|
Опсервација и
континуирано праћење ученика
|
Праћење остваривања ИОП-а
|
Током године
|
Увид у реализацију
планираног
|
Преглед документације
|
Праћење ученика који имају потешкоће у
учењу, понашању и емоционалних
проблема
|
Током године
|
Увид у понашање
ученика
|
Разговори са
наставницима, ученицима, родитељима
|
Праћење и вредновање примјене
мјера индивидуализације и
индивидуалног образовног плана
|
Током године
|
Програм који је
прилагођен могућностима ученика
|
Разговори са
ученицима, наставницима и родитељима
|
Учествовање у изради
годишњег извјештаја о реализацији програма стручних органа и тимова, стручног
усавршавања, превентивних програма, рада психолога. Сарадње са породицом,
сарадње са друштвеном средином.
|
Током године
|
Евалуација рада
Унапређење
образовно-васпитног рада
|
Тимски рад
|
Извјештај о раду
|
На крају школске
године
|
Евалуација рада
|
Увид у остварене
активности из свих области рада
|
10. Рад у стручним органима и тимовима
|
|
Рад у стручним
органима школе: Одјељењско и Наставничко вијеће- из свог подручја рада
|
Током године
|
Јачање васпитних,
односно наставничких компетенција
|
Давање саопштења,
информисање о резултатима обављених анализа, прегледа, истраживања
|
Рад у Стручним активима
|
Током године
|
Јачање васпитних,
односно наставничких компетенција. Едукација из области психологије.
Унапређење рада
стручних органа .
|
Давање стручних
приједлога и сугестија.
|
Рад у школским тимовима:
Тим за превенцију насиља, за
професионалну оријентацију, за инклузију, за малу матуру, за израду ГПРШ-е,
за Развојни план школе, за даровите ученике.
|
Током године
|
Превенција насиља,
помоћ у професионалном усмјеравању, планирање манифестација, презентација
ученичких постигнућа.
|
Учествовање у раду
тимова који се образују ради остваривања одређеног задатка, програма или
пројекта.
|
План рада тимова: професионална
оријентација, превенција насиља, даровити ученици, инклузивна настава
|
Током године
|
Вођење записника
|
Документација
урађеног
|
11. Остали послови
|
|
Слање ученичких досијеа по захтјеву
средњих школа
|
Током године
|
Уредно вођење
досијеа са релевантним подацима и чињеницама
|
Прикупљање података
од родитеља и наставника
|
Вредновање постигнућа ученика 9.
разреда
|
Април
|
Учешће у Комисији за
шифровање и дешифровање ученичких радова
|
Према упутству РПЗ-а
и налогу директора
|
Одређена сам за ментора за ову школску
годину
|
Током године
|
Увођење у посао
психолога , упознавање са документацијом психолога.
|
|
12. Извршавање других
обавеза по налогу директора
|
Током године
|
|
|