ПРОГРАМ РАДА ПЕДАГОГА
ПРОГРАМ РАДА ПЕДАГОГА | |||
ПОДРУЧЈА РАДА/ САДРЖАЈИ ПРОГРАМА/ АКТИВНОСТИ | ЦИЉЕВИ | НАЧИН РЕАЛИЗАЦИЈЕ | ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА |
1.ПЛАНИРАЊЕ,ПРАЋЕЊЕ,ПРОГРАМИРАЊЕ И ВРЕДНОВАЊЕ РАДА ШКОЛЕ | |||
Планирање и програмирање властитог рада | Квалитетно планирање и програмирање рада педагога | -Рад на педагошкој документацији | Током године |
Рад на изради Годишњег програма рада школе | Квалитетно планирање и програмирање рада школе | -Тимски рад у школском тиму за израду и праћење реализације ГПРШ -прикупљање података -рад на педагошкој документацији | септембар |
Учешће у изради Развојног плана школе | Унапређивање и осавремењавање васпитно-образовног процеса | -Тимски рад -Анализа | Август- септембар |
Формирање одјељења 1. и 6.разреда и распоређивање новопридошлих ученика | Формирање одјељења према једнакој заступљености по броју,полу,успјеху у учењу или резултатима са процјене зрелости | -тимски рад у Комисији за упис дјеце у 1.разред -сарадња,разговор -обрада података | Август Септембар |
Сарадња с наставницима у појединачном планирању и програмирању редовне,додатне и допунске наставе,секције,планова рада одјељењског старјешине,… | Квалитетно планирање и програмирање рада наставника | -разговори,расправе и сугестије -тимски рад на сједницама Одјељењског вијећа | септембар |
Формирање школских тимова и израда Годишњих планова и програма рада | Допринос побољшању квалитета рада Развој стручних компетенција | -конституисање тимова -избор руководства -израда годишњих планова и програма рада | Август-септембар |
Планирање рада у педагошким радионицама | Координирање провођења осмишљених радионица Јачање компетенција ученика | -разговор -тимски рад -радионице | Током године |
Израда годишњег плана и програма стручног усавршавања наставника,стручних сарадника,секретара,рачуновође и директора | Професионални развој и развој стручних компетенција, обогаћивање знања и цјеложивотно учење | -сарадња са наставницима,секретаром,рачуновођом,директором -договор -приједлог тема,вида и облика усавршавања -израда плана и програма усавршавања | Септембар |
Планирање набавке стручне литературе и учешће у набавци дидактичког материјала,наставних средстава | Осавремењавање васпитно-образовног рада школе Увођење савремених мултимедијалних и дидактичких материјала у рад | -сарадња са наставницима -истражити потребу и израдити план набавке | Септембар Јануар |
Учествовање у избору и конципирању разних ваннаставних и ваншколских активности (учешће у планирању излета,екскурзија,продуженог боравка ученика,школе у природи) | Квалитетно планирање и програмирање рада школе | -тимски рад | Септембар |
Систематско праћење и вредновање наставног процеса,развоја и напредовања ученика | Допринос побољшању квалитета рада Унапређивање и осавремењавање в-о процеса | -праћење -евалуација -извјештаји -записници | Током године |
Учествовање у припреми индивидуалног образовног плана за ученике | Обезбјеђивање додатне подршке и помоћи у васпитно-образовном раду кроз отклањање различитих препрека (физичких, комуникационих,…) | -разговор -сугестије -тимски рад | Септембар |
Учешће у изради годишњег извјештаја о раду школе у остваривању свих програма васпитно-образовног рада | Сагледавање нивоа и квалитета реализације свих програма в-о рада ради унапређења и осавремењавања рада у наредној години | -прикупљање података и документације -анализа -извјештај | Јун |
2. АНАЛИТИЧКО-ИСТРАЖИВАЧКИ РАД | |||
Прикупљање потребних података,анализа и њихово разврставање | Ефикасно кориштење података у функцији развоја рада школе Стварање базе података | -попуњавање листа потребних података -извјештаји -анкете и упитници -компјутерска обрада података | Током године |
Статистичка обрада података (Статистички извјештај за основне школе) | Вођење евиденције и комплетирање документације | -увид у школску документацију -обрада података -електронско попуњавање образаца | Октобар |
Педагошко-инструктивни увид у васпитно-образовни рад | Унапређивање наставе и цјелокупног рада школе | -увид у рад наставника (посјета часа) -комплетан преглед документације -попуњавање Протокола за праћење -анализа -Извјештај са посјећеног часа | Током године |
Анализа успјеха ученика у учењу и владању | Анализирање успјеха ученика у сврху побољшања квалитета васпитно-образовног процеса и бољег успјеха ученика | -прикупљање и анализа података -статистичка обрада података -извјештај | Децембар, мај, јун, август |
Анализа резултата провјере постигнућа ученика 9.разреда и ученика 5.разреда | Анализирање успјеха ученика у сврху побољшања квалитета васпитно-образовног процеса | -прикупљање и анализа података -статистичка обрада података -извјештај | Април-мај |
Испитивање ставова и мишљења ученика,наставника и родитеља | Испитати потребе,интересе и жеље ученика,родитеља и наставника | -анкете -упитници -обрада података и анализа | Током године |
Рад на истраживању | Одредити смјернице унапређивања васпитно-образовног рада на основу резултата истраживања | -истраживање (примјена анкете) -прикупљање и обрада података -израда извјештаја о резултатима -презентација резултата | Друго полугодиште |
3. ПЕДАГОШКО-САВЈЕТОДАВНИ И КОРЕКТИВНИ РАД СА УЧЕНИЦИМА | |||
Индивидуално-савјетодавни рад са ученицима | Савјетовање и пружање подршке и помоћи Побољшање међусобне комуникације Пратити развој и напредовање ученика | -савјетодавни рад, разговори | Током године |
Педагошко-корективни рад | Савјетовање и пружање подршке и помоћи Побољшање међусобне комуникације Пратити развој и напредовање ученика | -савјетодавни рад, разговори | Током године |
Идентификација и рад са ученицима с посебним потребама | Осигуравање услова за успјешно укључивање ученика с посебним потребама Успјешна интеграција и социјализација ученика са тешкоћама | -педагошко праћење -савјетодавни рад – рад у Школском тиму за инклузивно образовање | Током године |
Идентификација и рад са даровитим ученицима | Осигуравање услова за успјешно укључивање даровитих ученика | -педагошко праћење -савјетодавни рад – рад у Школском тиму за инклузивно образовање | Током године |
Едукативно-радионички рад са ученицима | Савјетовање и пружање подршке и помоћи Побољшање међусобне комуникације Пратити развој и напредовање ученика | -предавања, разговори – педагошке и едукативне радионице | Током године |
Утврђивање зрелости дјеце за полазак у 1.разред | Утврђивање припремљености и зрелости дјеце за упис у 1.разред | -примјена инструмената за процјену зрелости -разговор -обрада података | Април-мај |
Праћење проблематике преласка ученика из разредне у предметну наставу | Осигурати услове за успјешну интеграцију и социјализацију ученика | -разговор са ученицима -радионице на часовима ВРОЗ-а | Октобар-новембар |
Организација,помоћ и учешће у раду Савјета ученика | Укључивање ученика у живот и рад школе | -састанци -дебате -разговори и приједлози -Записници са састанака | Током године |
Идентификовање и рад на отклањању педагошких узрока проблема у учењу и понашању | Осигурати услове за рад с ученицима који имају потешкоће у учењу или понашању | -израдити индивидуални план рада за сваког појединог ученика -праћење напредовања | Током године |
Савјетодавни рад са новопридошлим ученицима | Осигурати услове за успјешну интеграцију и социјализацију ученика | -савјетодавни рад -разговор -педагошко праћење | Током године |
Рад на професионалној оријентацији ученика | Помоћ ученицима при доношењу одлука при избору средње школе | -разговор -презентације -радионице | Фебруар-март |
4. ПЕДАГОШКО-САВЈЕТОДАВНИ РАД СА РОДИТЕЉИМА | |||
Гг Педагошко-инструктивни и савјетодавни рад | Потицање и развијање успјешне комуникације и сарадње са родитељима | -разговор -савјетодавни рад | Током године |
Пружање подршке родитељима у раду са ученицима са тешкоћама у учењу,проблемима у понашању,развоју,… | Заједничко дјеловање на оптималан развој ученика, укључивање у вршњачки колектив | -сарадња -Разговори,сугестије -Тимски рад у школским тимовима | Током године |
Укључивање родитеља у рад школе | |||
Разговор са родитељима будућих првачића | Информисање родитеља о времену и начину процјене зрелости дјетета и резултатима процјене | -разговор -писмени позиви -анализа резултата и података | Април-мај |
Предавање,радионице и писмена коресподенција Педагошко образовање родитеља | Едукација родитеља | -предавања и радионице на родитељским састанцима и на сједницама Савјета родитеља | Током године |
Помоћ и учешће у раду Савјета родитеља | Укључивање родитеља у живот и рад школе Изградња квалитетне сарадње с родитељима | -сједнице Савјета родитеља -припремање материјала -разговори,дискусије -приједлози и сугестије -тимски рад | Током године |
Припрема и учествовање на родитељским састанцима | Изградња квалитетне сарадње с родитељима | -присуство на родитељским састанцима -разговор -размјена информација | Током године |
5. ПЕДАГОШКО-САВЈЕТОДАВНИ И ИНСТРУКТИВНИ РАД СА НАСТАВНИЦИМА И ДРУГИМ РАДНИЦИМА ШКОЛЕ | |||
Педагошко-инструтивни и савјетодавни рад са наставницима | Подизање квалитета наставног процеса Развити стручне компетенције наставника | -савјетодавни рад -разговор | Током године |
Анализа часова којима је присуствовао педагог и других облика васпитно-образовног рада и сагледавање њихове дидактичко-методичке заснованости | Увидом у наставу пратити квалитет извођења наставног часа | -посјете часова -аналитичко посматрање -разговор -записници | Током године |
Упознавање одјељењских старјешина и наставника са релевантним карактеристикама нових ученика | Информисаност наставника Лакше прилагођавање и социјализација новопридошлих ученика у колективу | -давање информација и документације о ученику -подаци добијени од родитеља | Током године |
Сарадња са приправницима | Подизање квалитета наставног процеса Увођење приправника у самосталну васпитно-образовну дјелатност | -посјете часова -разговор,сугестије -праћење,евалуација и процјена оспособљености за самосталан рад | Током године |
Рад с наставницима у остваривању задатака професионалне оријентације ученика | Помоћ у провођењу професионалног информисања ученика,приближавању тржишта рада | -рад у Тиму за професионалну оријентацију -договори, сугестије -заједничко планирање активности и посјета | Друго полугодиште |
Помоћ одјељењским старјешинама у реализацији појединих часова одјељењске заједнице | Подизање квалитета рада на часовима одјељењске заједнице | -сарадња -разговор,сугестије -реализација часова | Током године |
Помоћ наставницима око ученика који су у инклузији | Пружање адекватне подршке ученику у васпитно-образовном процесу | Заједнички рад у Школском тиму за инклузивно образовање -заједничко планирање рада са наставницима -распореди часова -уџбеници | Током године |
Израда педагошких профила ученика | Адекватне и потпуне информације о могућностима и напредовању ученика ради усклађивања в-о процеса са способностима и потребама ученика | -прикупљање информација и њихова обрада -сарадња са одјељењским старјешинама и наставницима -израда педагошког профила ученика | Септембар-октобар |
Сарадња са директором,помоћником директора, секретаром, рачуновођом,… | Квалитетна организација рада и реализација годишњег плана и програма рада | -тимски рад -састанци -разговори | Током године |
Сарадња са психологом | Координација рада у праћењу и савјетовању | -тимски рад -договори, разговор | Током године |
6. ВОЂЕЊЕ ПЕДАГОШКЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ | |||
Вођење документације о педагошком раду: годишњи и мјесечни планови рада,дневник рада педагога ,досије о раду с ученицима,документације о завршеном истраживању,извјештаји, обрада службених забиљешки,… | Евидентирање документације о реализацији васпитно-образовног рада Ефикасно кориштење података у функцији развоја рада и школе у цјелини | -прикупљање и анализа података -писање -евиденција | Током године |
Вођење евиденције о сарадњи с ученицима,наставницима и родитељима | Ефикасно кориштење података у функцији развоја рада и школе у цјелини | -евидентирање података и разговора | Током године |
Вођење Педагошког досијеа наставника | Континуирано праћење рада и напредовања наставника Прикупљање и чување документације и сертификата | -прикупљање документације, сертификата и потврда, тема, записника са посјећених часова | Током године |
Вођење Ученичких досијеа | Континуирано праћење и вођење документације о развоју и напредовању ученика | -уписивање података и информација у Ученичке досијее | Током године |
Уписни материјали ученика 1.разреда и евиденција о уписаном броју ученика | Вођење документације о броју уписаних ученика у 1.разред по уписним подручјима | -прикупљање и уписивање података у евидентни лист (Образац 15) | Мај-јун |
Вођење евиденције о успјеху ученика у учењу и владању | Анализирање успјеха ученика у сврху побољшања квалитета васпитно-образовног процеса и бољег успјеха ученика | -прикупљање и уписивање података у евидентни лист (Образац 20) | Децембар,мај, јун, август |
Евиденција о изреченим васпитно-дисциплинским мјерама и појачаним васпитним радом са учеником | Вођење евиденције о понашању ученика | -попуњавање табеле за евидентирање , предузетим мјерама и ефектима мјера | Током године |
Евиденција о стручном усавршавању наставника, стручних сарадника,директора,секретара и рачуновође | Вођење документације о професионалном развоју наставника, стручних сарадника, директора,секретара и рачуновође | -прикупљање података и сертификата – унос података у Образац 22 | Током године |
7.РАД У СТРУЧНИМ ОРГАНИМА И ТИМОВИМА | |||
Учествовање у раду Наставничког вијећа | Допринос побољшању квалитета рада Наставничког вијећа | -састанци, договори,разговори, тимски рад | Током године |
Учествовање у раду Одјељењских и Разредних вијећа | Допринос побољшању квалитета рада Одјељењских и Разредних вијећа | -састанци, договори,разговори, тимски рад | Током године |
Формирање и учествовање у раду школских тимова (израда Годишњих програма рада, руководство и координисање рада) | Развој стручних компетенција | -састанци, договори,разговори, тимски рад | Током године |
Рад у Комисији за упис ученика у први разред | Процјена психофизичке зрелости дјетета за упис у 1.разред | -примјена педагошких инструмената за процјену зрелости -рад са дјецом (процјена) -обрада података | Април-мај |
8. СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ,САРАДЊА СА СТРУЧНИМ АКТИВИМА,ИНСТИТУЦИЈАМА И ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ | |||
Израда плана личног стручног усавршавања и стручног усавршавања наставника, стручних сарадника, директора,секретара и рачуновође | Професионални развој и развој стручних компетенција Обогаћивање знања и цјеложивотно учење | -израда личног плана стручног усавршавања и плана усавршавања наставника | Август-септембар |
Стручно усавршавање унутар школе | Професионални развој и развој стручних компетенција Обогаћивање знања и цјеложивотно учење | -реализација теме за стручно усавршавање на Наставничком вијећу (предавање) -разговор | 1.полугодиште |
Стручно усавршавање ван школе Учешће на семинарима,савјетовањима, … | Професионални развој и развој стручних компетенција | -присуствовање на семинарима и савјетовањима -разговори и дискусије -размјена искустава | Током године |
Праћење стручне педагошке литературе | Професионални развој и развој стручних компетенција Обогаћивање знања и цјеложивотно учење | Читање и праћење стручне педагошке литературе | Током године |
Праћење информација од значаја за образовање и васпитање путем интернета | Професионални развој и развој стручних компетенција Обогаћивање знања и цјеложивотно учење | -посјећивање интернет страница | Током године |
Сарадња са педагозима и другим стручним сарадницима из других школа | Професионални развој и развој стручних компетенција Обогаћивање знања и цјеложивотно учење | -тимски рад -размјена искустава -рјешавање проблемских ситуација -разговори,договори,… | Током године |
Учествовање и помоћ у раду Стручних актива | Допринос побољшању квалитета рада Стручних актива | -састанци, договори,разговори, тимски рад -предавања, презентције,… | Током године |
Сарадња са локалном заједницом | Промоција школе у локалној заједници Укључити локалну заједницу кроз међусобну сарадњу и подршку као партнера у реализацији школских пројеката | -тимски рад | Током године |
Сарадња са Министарством просвете и културе РС, Републичким педагошким заводом, Заводом за статистику | Квалитетна организација и реализација васпитно-образовног рада Размјена информација | -прикупљање и слање података и извјештаја -сарадња -размјена информација -савјети | Током године |
9.ПРАЋЕЊЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ ПРОЦЕСА | |||
Праћење остваривања Наставног плана и програма | Договорити динамику праћења с циљем добијања увида планираних и остварених задатака | -аналитичко посматрање -разговори и савјети -тимски рад у Школском тиму за праћење остварења наставних садржаја по предметима и осталим задужењима | Током године |
Систематско праћење успјеха и напредовања ученика | Стећи увид у ниво васпитно-образовних постигнућа те на основу спознатога предложити стратегије за унапређење | -праћење,анализа, вредновање, планирање | Током године |
Праћење квалитете извођења наставног процеса (И-П увид) | Увидом у наставу пратити квалитет извођења наставног часа Осавремењивање наставног процеса | -аналитичко посматрање -разговор | Током године |
Праћење примјене ИОП-а | Стећи увид у ниво васпитно-образовних постигнућа ученика на основу ИОП-а те на основу спознатог предложити стратегије за унапређење рада | -увид у документацију -анализа | Током године |
Праћење успјеха ученика у ваннаставним активностима,такмичењима,… | Пратити развој и напредовање ученика | -сарадња са наставницима -увид у документацију | Током године |
Праћење оцјењивања ученика,понашање ученика,… | Пратити развој и напредовање ученика Стварати позитивну атмосферу у одјељењу | -аналитичко посматрање -разговори и савјети | Током године |
Праћење и анализа изостанака ученика | Превентивно дјеловање | -анализа -увид у Одјељењске књиге разговор са наставницима, ученицима и родитељима | Током године |
10.ВОЂЕЊЕ ОСТАЛЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ | |||
Преглед документације наставника | Увидјети да ли се документација води тачно и благовремено | -увид у документацију | Током године |
Вођење документације о ученицима и родитељима | Посједовати потпуну евиденцију и документацију База података | -прикупљање података -вођење документације и евиденције | Током године |
11.ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА УЧЕНИКА | |||
Утврђивање професионалних интереса, обрада података | Идентификовање професионалних интереса ученика | -разговор -анкетни упитник | Фебруар-март |
Сарадња са одјељењским старјешинама и наставницима на пословима професионалне оријентације (Тим за професионалну оријентацију) | Утврдити припремљеност за средњу школу с обзиром на афинитете и реалне могућности ученика | -рад у Школском тиму за професионалну оријентацију -састанци,разговори -подјела задужења | Фебруар-март |
Радионице и предавања за ученике из подручја професионалног информисања | Усмјеравање ученика у погледу интересовања и могућности уписа у средњу школу (процјена афинитета) | -радионички рад -предавања | Фебруар-март |
Индивидуални савјетодавни разговори са ученицима о упису у средњу школу | Усмјеравање ученика у погледу интересовања и могућности уписа у средњу школу (процјена афинитета) | -разговор -савјетодавни рад | Фебруар-март |
Вођење документације о професионалној оријентацији | Израдити и прикупити сву неопходну документацију за рад Евиденција рада са ученицима и наставницима | -прикупљање документације -рад у Школском тиму за професионалну оријентацију -вођење Записника о раду | Фебруар-март |
Представљање установа за наставак школовања (Дан отворених врата, презентације представника СШ,…) | Представити програмске садржаје рада различитих средњих школа,те упознавање са конкретним условима уписа у одређену средњу школу | -посјете школа или школама -предавања -презентације -подјела летака и брошура | Април |
Сајам занимања | Представити програмске садржаје рада различитих средњих школа,те упознавање са конкретним условима уписа у одређену средњу школу | -посјета Сајма занимања -разговор са представницима школа -прикупљање летака и брошура | Април |
12. ОСТАЛИ ПОСЛОВИ | |||
Рад на програму ЕДУИС | База података | -прикупљање података -електронски унос података у програм | Током године |
Прикупљање материјала и уређење сајта наше школе | Боља информисаност родитеља и локалне заједнице о животу и раду школе | -прикупљање материјала и слика -објављивање информација | Током године |
Организација школских такмичења,провјере постигнућа ученика | Организација и успјешна реализација такмичења,провјере постигнућа | -припрема материјала -сарадња са члановима комисија -реализација -анализа резултата | Друго полугодиште |
Рад у Комисији за избор и проглашење ученика генерације | Избор и проглашење ученика генерације | -тимски рад -преглед документације -рад комисије на основу Правилника | Мај |
13. ПЛАНИРАЊЕ,ПРОГРАМИРАЊЕ И РЕАЛИЗАЦИЈА ПЛАНА РАДА У СКЛАДУ СА ОПИСОМ ПОСЛОВА | Квалитетно планирање, програмирање и реализација плана рада Сагледавање нивоа и квалитета реализације свих планова програма ради унапређења и осавремењавања рада у наредној години | -израда планова и програма рада -реализација предвиђених активности -анализа урађеног ради унапређења рада | Током године |
14. ДРУГЕ ОБАВЕЗЕ ПО НАЛОГУ ДИРЕКТОРА | -извршавање обавеза по налогу директора | Током године |